Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Ini adalah sebab mengapa anda perlu melawat Pulau Umang Banten

Ini adalah sebab mengapa anda perlu melawat Pulau Umang Banten - Jika anda ingin bercuti yang biasa dengan Jakarta, anda boleh melawat Jawa Barat. Di Jawa Barat, terdapat banyak objek wisata yang dapat Anda kunjungi menyerupai Pulau Umang.

Pulau Umang terletak di sekitar Anyer, wilayah Jawa Barat. Pulau Umang terkenal dengan pemandangan yang sangat eksotik dan menawan. Pulau Umang hanya mempunyai kawasan seluas kira-kira 5 hektar, jika anda ingin melawat Pulau Umang, anda akan mengambil kira-kira 360 minit atau kira-kira 6 jam dengan tanah dari Jakarta ke Ujung Kulon Anyer, wilayah Jawa Barat.

Kemudian teruskan dengan lorong maritim untuk mengambil bot untuk pergi ke Pulau Umang selama kira-kira 10 minit, di sini terdapat bermalam dengan pantai pulau yang sangat indah dengan pasir putih yang menghadap ke perairan jernih.

Di Pulau Umang anda akan mendapat ketenangan fikiran dan kedamaian di pulau seluas 5 hektar yang terletak di 183 km dari orang ramai di Jakarta. Sehingga anda dapat menikmati tenang dan damai seolah-olah anda mempunyai pulau ini sendiri.

Sekiranya anda melawat Pulau Umang, anda akan menikmati kemewahan Laut Jawa Barat yang sangat menarik, jadi anda boleh bermalas-malasan dan bermain seberapa banyak yang anda suka di pulau Umang ini.
 Jika anda ingin berlibur akrab dengan Jakarta Anda sanggup mengunjungi Jawa Barat Inilah Alasan Kenapa Anda Harus Berkunjung ke Wisata Pulau Umang Banten


 Jika anda ingin berlibur akrab dengan Jakarta Anda sanggup mengunjungi Jawa Barat Inilah Alasan Kenapa Anda Harus Berkunjung ke Wisata Pulau Umang Banten


 Jika anda ingin berlibur akrab dengan Jakarta Anda sanggup mengunjungi Jawa Barat Inilah Alasan Kenapa Anda Harus Berkunjung ke Wisata Pulau Umang Banten


Pulau Umang Resort ini mempunyai banyak tawaran yang sangat indah, di Pulau Umang ini sesuai untuk anda yang ingin menenangkan fikiran anda dengan suasana yang tenang dan tenang dengan gelombang ombak yang menenangkan.

Di Pulau Umang, anda boleh melawat Pulau Oar dan melakukan aktiviti ski atau snorkeling, di sini anda juga boleh bermain dan menaiki bot pisang. Selain itu, anda juga boleh bermain outbound.

BACA JUGA: Kali Cemara: Wisata Gres Bernuansa Sungai Simo Boyolali

Jika anda bercuti di Pulau Umang, anda akan ditawarkan pakej percutian. Pulau Umang dikelilingi bukit-bukit hutan dan maritim yang sangat menarik, jika anda bercuti di Pulau Umang anda boleh menikmati aktiviti seperti sukan air Cool Kids dan banyak aktiviti sukan dalaman seperti meja biliard, tenis meja dan lain-lain. Semasa di pulau ini sahaja anda juga boleh menikmati banyak sukan seperti sukan air, keluar keluarga, perhimpunan korporat.

Di samping itu, di Pulau Umang, anda juga boleh melakukan mesyuarat keluarga atau mesyuarat syarikat. Pulau Umang juga menyediakan pakej parti yang halus kerana di Pulau Umang ia mempunyai landskap yang sangat indah dan romantis sehingga sangat sesuai untuk kawasan penerimaan anda.

Ini adalah kajian semula "Ini adalah sebab mengapa anda perlu melawat pelancongan Pulau Umang." Semoga anda boleh menambah pengetahuan dan cita-cita.(*)

Post a Comment for "Ini adalah sebab mengapa anda perlu melawat Pulau Umang Banten"