Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

10 Cara Membuat Wang YouTube 2018

10 Cara Membuat Wang YouTube 2018-Terdapat banyak penulis artikel yang menjanjikan anda bahawa cara mereka menyampaikan adalah cara untuk mendapatkan wang dari YouTube.
10 Cara Membuat Wang YouTube 2018:

Walau bagaimanapun, anda perlu berhati-hati kerana kebanyakan petua yang ditawarkan hanya satu siri kata motivasi yang berkuasa, hanya boleh mengubah cara anda berfikir atau membincangkan perkara-perkara di permukaan.

Jangan putus asa! Kami akan memberikan penjelasan segera jika anda benar-benar ingin membuat wang dari akaun YouTube anda!

Berikut adalah 10 cara untuk mendapatkan wang dari YouTube!
1. Buat Saluran YouTube
Langkah ini adalah langkah pertama yang anda tidak boleh ketinggalan. Buat akaun terlebih dahulu di YouTube jika anda belum memilikinya. Cuba log masuk ke YouTube (anda boleh menggunakan akaun Google untuk masuk dan mendaftar, dan bukannya mengisi semua data borang dari awal).

Kemudian buat saluran anda. Fikirkan tentang nama apa yang menarik ke saluran YouTube anda dan bagaimana konsep saluran anda, bagaimana tema saluran atau watak anda membandingkan dengan saluran atau saluran yang sama.

2. Pengewangan Saluran YouTube
Cuba log masuk ke akaun YouTube anda, pilih menu "maklumat akaun" yang terletak di bahagian atas sebelah kanan dan klik "Creator Studio". Kemudian, pada menu di sebelah kiri, pilih "Saluran" dan klik "Status dan ciri". Akhir sekali, pilih "Dayakan Pengewangan". Kemudian bersetuju dengan perjanjian itu.

3. Sambungkan Saluran YouTube ke AdSense
Selepas mengaktifkan pengewangan pada saluran YouTube anda, anda perlu melakukan akaun bersekutu dan diluluskan AdSense anda di akaun YouTube anda. Kemudian akan ada ciri Analitik YouTube yang boleh anda gunakan untuk menjejaki pendapatan anda, yang akan dibayar hanya jika anda melengkapkan atau mengikuti ambang pembayaran Youtube sedia ada.


4. Mengoptimumkan Fungsi Pengewangan pada Saluran YouTube
Untuk mengoptimumkan saluran YouTube anda, anda perlu memenuhi kriteria berikut atau ikuti:

Video mestilah mesra pengguna

Kandungan mestilah karya asli anda supaya ia dapat dipromosikan

Video yang berhak cipta yang anda plagiarize dari internet tidak akan menghasilkan sesuatu jadi lebih baik untuk membatalkan niat anda untuk membuat plagiarisme

Video anda mesti memberi perhatian kepada Syarat Perkhidmatan dan Garis Panduan 

Komuniti yang telah dibuat oleh YouTube

Sebaik sahaja video anda telah mengaktifkan fungsi pengewangan, beberapa iklan akan muncul dalam video anda yang seterusnya

5. Menjalankan Kadar Penukaran ke Halaman Produk
Jika anda bertanggungjawab untuk syarikat atau perniagaan tertentu, anda boleh membuat saluran YouTube anda peluang untuk meningkatkan kadar penukaran anda. Buat kandungan yang menunjukkan betapa baik dan menarik produk yang ingin anda sorot menerusi promosi lembut.

Kemudian buat pautan ke halaman produk anda dalam lajur penerangan video YouTube anda. Ini sering dilakukan oleh vloggers yang ingin menjual perkara secara halus. Sebagai contoh, dalam video muzik biasanya menembak banyak produk tertentu yang digunakan oleh bintang utama atau penyanyi.

6. Menjual Video di Laman Web Jualan Video
Anda juga boleh menjual video anda di laman web komersil yang menyediakan cara untuk anda pembuat video untuk menjual karya anda. Jadi, di YouTube, anda boleh memuat naik pertunjukan dalam bentuk penggoda dan mengarahkan penonton anda untuk membayar jika anda ingin menonton versi penuh.

7. Mengarahkan Trafik ke Gabungan Gabungan
Pemasaran affiliate pasti peluang untuk membuat wang dalam talian yang sangat popular. Masalahnya ialah begitu banyak pemasar sekutu ini tidak menyatakan betapa terperinci usaha yang diperlukan untuk menjana pendapatan yang besar.

Berbanding dengan bergantung kepada blog sedia ada untuk mengarahkan orang ke pautan sekutu, cuba cipta saluran YouTube yang sejuk dan menggunakannya sebagai pemangkin yang boleh membawa kepada pautan sekutu.

Seiring dengan perkembangan niche visual yang semakin berkembang, di mana orang mula malas membaca teks panjang, anda juga boleh mengembangkan perniagaan anda dengan lebih cepat.


8. Menarik Tajaan
Sekiranya anda memerhatikan YouTubers terkenal yang berjaya di internet, anda akan tahu bahawa dalam hampir semua kandungan video YouTube mereka sentiasa ada unsur penajaan dan iklan. Mereka menggunakan kedua-dua aspek untuk menghasilkan wang dari YouTube.

9. Lakukan Percakapan Secara Langsung untuk Meningkatkan Penglibatan Pelanggan
Kemudian, jika anda mempunyai fanbasis atau penggemar yang cukup, anda boleh mengadakan mesyuarat dan salam. Anda mungkin membuat jadual biasa supaya komuniti anda boleh berkembang.

Aktiviti ini dijalankan untuk meningkatkan keterlibatan anda dengan pelanggan atau penonton setia anda. Kemudian, anda juga boleh menjual produk atau mempromosikan kandungan lain semasa acara tersebut dan mengambil kesempatan daripada peluang ini untuk mengenali siapa nama anda.

10. Fikirkan Daripada Kotak tersebut
Anda perlu berfikir di luar kotak jika anda ingin menghasilkan video yang menarik untuk menonton dari awal hingga akhir persembahan, kemudian bagikan semula oleh orang-orang sehingga akhirnya menjadi kandungan virus. Seterusnya, kami akan memberikan contoh jenis video yang paling banyak ditonton oleh orang dan boleh menghasilkan lebih banyak wang daripada YouTube.

Post a Comment for "10 Cara Membuat Wang YouTube 2018"