Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Pelancongan Alam Semulajadi Cantik di Gunung Batur Bali

Pelancongan Alam Semulajadi Cantik di Gunung Batur Bali, Tempat Wisata Daerah - Pesona pariwisata Batur Mountain Bali mempunyai campuran yang sesuai antara aloi lembah dan gunung yang dapat menawan para turis yang berkunjung.

Bagaimana Tinggi Gunung Batur Bali? Gunung Batur mempunyai ketinggian sekitar 2400 meter di atas permukaan laut. Selain itu, gunung ini juga sangat sesuai untuk lawatan, alasannya mempunyai Lake Batur di sekitarnya. Gunung Batur terletak kira-kira 45 km timur Kota Denpasar. Anda boleh melawatnya di Penelokan Kintamani, Kabupaten Bangli. Gunung Batur adalah gunung berapi aktif dan dikenali sebagai Gunung Suci kedua di Bali.

Gunung Batur di Bali juga mempunyai simbol unsur wanita di pulau Bali. Bagi unsur lelaki yang dilambangkan oleh Gunung Agung. Sekiranya anda tiba di Bali dan melihat dua gunung besar, gunung itu adalah simbol lelaki dan wanita.

Sekiranya anda ingin membezakan antara Gunung Batur dan Gunung Agung, anda dapat melihat sebab Gunung Batur lebih kecil dari Gunung Agung. Di samping itu, kawasan pelancongan ini terkenal sebagai salah satu impian pelancong domestik dan asing, semoga mereka boleh menghabiskan masa percutian mereka.


Wisata Alam yang Indah di Gunung Batur Bali Wisata Alam yang Indah di Gunung Batur Bali



Wisata Alam yang Indah di Gunung Batur Bali Wisata Alam yang Indah di Gunung Batur Bali


Gunung Batur di Bali juga mempunyai udara sejuk sehingga dapat menambah keunikan kawasan ini. Pemandangan semulajadi di sini juga sangat indah supaya dapat menarik perhatian pelancong.

Jika anda melihat Gunung Batur maka anda akan melihat landskap yang unik dengan latar belakang Kampung Trunyan yang merupakan salah satu kampung purba sehingga ia mempunyai daya tarikan istimewa bagi para pelancong.

Kintamani Penelokan adalah salah satu tarikan yang menjadi destinasi kegemaran para pelancong ketika bercuti ke Pulau Dewa. Pandangan Gunung Batur adalah batu hitam dan juga Tasik Batur yang melengkung seperti bulan sabit di kaldera yang sangat indah dan eksotis apabila dilihat, di Bali kecantikan di sekitar biasanya lebih berseri ketika sore hari.

Ini adalah sebab mengapa anda perlu melawat Pulau Umang Banten

Sekiranya anda ingin tiba di sini, lokasi boleh dicapai sekitar 1½ jam dengan memandu empat kenderaan beroda dari bandar Denpasar. Tetapi anda hanya perlu 20 minit dari Bandar Bangli.

Tempat ini juga termasuk kawasan yang anggun untuk pejalan kaki yang mahu meregangkan kaki mereka. Jika anda mahu berjalan ke Gunung Batur, anda memerlukan kuasa tambahan, alasannya ialah kawasan ini mempunyai medan yang tidak mudah.

Tetapi pemandangan di sini sangat hebat dan boleh merawat keletihan anda, selain itu anda dapat melihat beberapa monyet sepanjang jalan ke Gunung Batur. Di gunung ini juga mempunyai kawah dengan pesona pemandangan yang sangat menakjubkan.

Oleh itu, artikel yang dapat kita tinjau mengenai Tempat Wisata Pelancong di Gunung Batur Bali kali ini, semoga berguna dan terima kasih.(*)

Post a Comment for "Pelancongan Alam Semulajadi Cantik di Gunung Batur Bali"